مدافع عنوان قهرمانی، بار دیگر جام قهرمانی را در آغوش کشید

طرفداری | امروز عصر دیدار نهایی تنیس زنان رولان گاروس ۲۰۲۳، در زمین اصلی مسابقات برگزار شد.

مسابقه ای که یک سمت آن، نفر اول تنیس جهان، ایگا اشویونتک ۲۲ ساله لهستانی و طرف دیگر، بازیکن اهل جمهوری چک، کارولینا موچوآ با رنکینگ چهل و سه به رقابت با هم پرداختند. ایگا اشویونتک مدافع عنوان قهرمانی تا بیش از این مسابقه، حتی یک ست هم به حریفان خود واگذار نکرده بود.

ست اول مسابقه با برتری اشویاتک با نتیجه ۲_۶ به پایان رسید اما در ست دوم کارولینا موچوآ فشار بیشتری به حریف خود وارد کرد و این باعث شد اشویونتک برای اولین بار در این دوره مسابقات، یک ست را به حریف خود واگذار کند. این ست با نتیجه ۵_۷ به سود کارولینا موچوآ به پایان رسید.

کار به ست نهایی و نفس گیر آخر رسید. این ست، سرنوشت قهرمانی را رقم می‌زد و البته مجموعه ای از اشتباهات دو تنیسور را به همراه داشت. هر دو بازیکن گیم های سرو یک‌دیگر را بریک می کردند اما این اشویونتک جوان بود که کار را یکسره کرد و برای سومین بار در چهار سال گذشته فاتح این مسابقات شد.

این بازی در سه ست و با نتایج ۲_۶، ۷_۵ و ۴_۶ در مدت دو ساعت و پنجاه دقیقه برگزار شد. اشویونتک ۲۲ ساله لهستانی اکنون چهار عنوان قهرمانی گرنداسلم را در کارنامه خود دارد. باید دید در آینده، هنوز این ملکه به تاج گذاری خود ادامه خواهد داد یا اتفاقات دیگری برایش رقم خواهد خورد.